zaterdag 20 april 2013

Hoe te dragen: Maxi skirt.

HEY! Vandaag wil ik vertellen hoe je het best een maxi rok kan dragen. Hope you enjoy! & even tussendoor: Zoals jullie misschien gemerkt hebben, heb ik gister niks gepost. Dit komt omdat ik gister hele erge spierpijn had en ik de kracht niet had om een nieuws bericht te schrijven voor jullie. Het spijt me heel erg!

De maxi skirt is een echte trend voor dit jaar. Weetje waarom? Ze zijn niet alleen voor in de zomer! Ook in het najaar trekt deze trend zich voor. Maar worden de lichte sorbet kleurtjes vervangen door donkere kleuren, en wintere prints. Aangezien het lente is, wil ik gewoon vertellen hoe je de  maxi rok kan dragen in het voorjaar!  

Ik ben te kort voor een maxi rok, wat moet ik doen?!
Ik kom redelijk vaak tegen dat meisjes zich te klein vinden voor een maxi rok. Dit hoeft helemaal niet, want op google kom ik vaan celebs tegen die ongeveer 1.50 zijn, met een maxi rok die hun echt geweldig staat. Ze rocken de trend met hun kleine lengte, dit kan jij ook! Trek er leuke pumps onder en you go girl! Je moet er gewoon voor zorgen dat de maxi rok die je koopt, past bij je figuur. Wánt dan lijkt het zelfs dat je langer bent. Probeer dus een maxi skirt met 1 kleur, en vermijd een maxi skirt met veel printen. Combineer je maxi met hoge hakken, en een strak top. Draag eventueel een smalle riem bij je taille, om het accent daar te leggen. 


Hoe kan ik het best een maxi rok combineren?
Een maxi rok kan je oneindig combineren. Van stoer naar vrouwelijk, van casual naar feestelijk en noem maar op. Persoonlijk vind ik het leuk staan als je een korte blouse over de rok draagt met een leuke peter pan kraagje, zoals je hierboven op de middelste foto ziet. Je kan de look afmaken met mooie pumps en een paar accessoires. (ketting, armband etc)

Hoe moet ik een maxi rok combineren als ik lang ben?
Als je een meid bent met lange benen, dan moet je geen maxi rok met 1 kleur dragen. Ga meer af op een skirt met 2 kleuren of een print. Verder moet je de bovenkant wat 'bewerken' door een leuk jasje te dragen. Draag de top of blouse die je aan wilt over de rok heen, of draag een riem. Warning warning warning: Je maxi rok moet -voor lange mensen- níet de grond, maar iets boven de grond. Dit maakt een mooi geheel, zonder dat je er te lang uit ziet.

Hoe moet ik een maxi skirt combineren als ik een beetje vol ben?
Ook bij dames met een voller lichaam staat een maxi skirt erg leuk. Maar je moet wel bedenken dat je een soepel vallende skirt moet kopen. Vloeiende en zwierige stoffen en niet al te veel prints.  Kleine prints kunnen je bredere delen nog beter laten zien, dus ga vooral voor grotere prints. Draag donkere maxi skirts in plaats dan lichte, want donkere kleuren kleden af.


Dit waren dan mijn tips voor deze keer, ik heb nog inspirerende foto's voor jullie op gezocht op weHeartit.com! Welke combinatie vind jij het mooist? Schrijf het in je reactie! 


Dit was het dan voor vandaag, hopelijk hebben jullie wat aan de tips.
Bedankt voor de extra view en aandacht. 
Liefs, Büsra. 

4 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie! Liefs Busra.